Вт. Жов 6th, 2026

    В Україні не переглядали соціальні стандарти, які впливають на розрахунок податкових зобов’язань, і не змінювали ставки для підприємців. Тож у вересні 2026 року все залишиться на попередньому рівні. ФОП 1 та 2 групи повинні до 18 числа заплатити військовий збір у сумі 864,70 грн/міс. (10% від мінімальної зарплати), а також єдиний податок:

    • ФОП 1 — 332,80 грн/міс. (10% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб);
    • ФОП 2 групи — 1 729,40 грн/міс. (20% від мінімальної зарплати).

    Для підприємців 3 групи період нарахування коштів розпочнеться у жовтні і триватиме до 19 листопада. Ставка ЄП дорівнює 5% від доходу, ставка військового збору — 1%.

    Єдиний соціальний внесок сплачується раз на квартал. До 19 жовтня 2026 року ФОПи на спрощеній системи повинні відправити на рахунок Пенсійного фонду суму в розмірі 5 707,02 грн. Мінімальний місячний платіж становить 1 902,34 грн (22% від МЗП).

    Штрафи у разі несплати податків прописані в українському законодавстві. ФОПи 1-2 групи зобов’язані внести 50% від суми заборгованості, згідно зі статтею 122 Податкового кодексу, а підприємці 3 групи — 5%, якщо пройшло менше 30 днів (10% за умови більшого терміну прострочення).

    Однак довге ігнорування вимог ПКУ загрожує не лише фінансовими санкціями. В деяких випадках передбачається відкриття виконавчого провадження. Тоді відповідальні особи можуть застосувати більш суворі каральні заходи, а саме:

    • арештувати всі банківські рахунки;
    • заблокувати доступ до платіжних карток;
    • примусово списати кошти для погашення боргу;
    • арештувати рухоме майно (транспортні засоби, техніку тощо);
    • арештувати об’єкти нерухомості;
    • накласти тимчасове обмеження на виїзд з України.

    Аби уникнути серйозних проблем, необхідно регулярно перевіряти стан розрахунків із бюджетом. Трапляються непередбачувані ситуації, коли платежі не пройшли через помилку в реквізитах абощо. Моніторинг можна здійснити за допомогою Електронного кабінету платника на порталі ДПС або в Дії.

    ✅ Дізнайтеся, як отримати грант до 2,5 млн грн на розвиток власного господарства за оновленою програмою «Власна справа». У цьому вебінарі ми розбираємо весь шлях: від вибору напряму та підготовки заявки до отримання коштів на трактор, обладнання чи модернізацію бізнесу.

    Від player

    Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *